Raycast – part 2

Заболел… В самый неподходящий момент 😦 Впрочем, наверное, таки самый подходящий – одну работу уже “почти сдали”, за другую “ещё не взялись” 🙂

Закончил алгоритм рейкастинга. Однако, оптимизация оказалась далеко не такой высокой как хотелось бы… Скорость увеличилась менее, чем в два раза. Впрочем, необходимо отметить существенное увеличение качества и, если попробовать оценить именно с прицелом на точность для “дальних тайлов”, то как раз получается увеличение скорости работы в около 20 раз. Однако, особой точности для дальних тайлов и не требовалось 🙂

Не думаю, что сейчас стоит оптимизировать это дальше. Необходимо двигаться в направлении играбельной версии.

I’ve fell ill… Just the wrong time 😦 On the other hand, maybe, it’s the best time to – we’ve done one “job” at work and haven’t yet started “another one” 🙂

I’ve finished raycasting algorithm. However, its optimization proved to be not as good as I’d wanted. The calculation speed increased less than twice. However, the calculation is made more accurately for distant tiles. And trying to “even” the accuracy we’re getting 20x calculation speed boost estimate. However, we didn’t really required high accuracy for distant tiles 🙂

I don’t think I’ll spend much time optimizing it further. I have to move on to playable game.

Advertisements
Raycast – part 2

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s