3 x Combo

Опять упала эффективность работы почти до нуля. Нет порядка и организации. До отпуска осталось 2 рабочих дня 🙂

Тем временем добиваю боевку FlyGrinder (и зачем, спрашивается?). Комбо уже аккуратно вписываются в бой, в том числе и для разных боевых школ, однако ещё не всё просто с тремя режимами боя и групповыми атаками.

Получается:

Индивидуальные комбо – игрок набирает комбо-токены, если они собраны в правильно последовательности, то позволяют выполнить дополнительную комбо-атаку в данный ход. Основная задача – скопить несколько комбо и потом спустить их на противника, сбив его защиту и нанеся урон.

Групповые комбо – то же самое, только развёрнутое в двухмерном пространстве, и дополнительное (ко всем вышеперечисленным) действиям выполняется группой персонажей, атакующих одну цель. Тут есть много проблем, кто будет инициировать комбо, и как строить комбо-токены, чтобы было понятно, что останется после “сброса” текущего комбо.

Контактные комбо – тут всё сложнее. По механике это групповое комбо, выполняемое одним персонажем. Однако, в контактном бою могут участвовать несколько персонажей… Атаки/блокировки производятся разными частями тела и контактный бой не “сшивается” с ближним боем. В первую очередь таким боем будут пользоваться животные, которые будут кусаться и царапаться, пытаться повалить цель.

Again my work efficiency is damn low. I can’t put myself into some order. Just 2 workdays before the vacation left 🙂

Still I did some work on FlyGrinder (why am I doing this???) battle mechanics. Combo attacks are now naturally integrated into combat even in interdisciplinary fights, but it’s not so easy with three different combat modes and group attacks.

Now:

Individual combo – in close combat the player collects combo-tokens and if they are in the right sequence, this enables him to preform an additional combo attack this turn. Main task is to accumulate several combos and then “launch” them against the enemy to lower his defense initiative and inflict wounds.

Group combos – follow the same idea but unwrapped in 2D space and can be used to preform an additional action by a group of characters attacking a single target. There are many problems here, like who will init the combo, how the combo-tokens will be organized and used to provide an obvious result afterwards.

Body combos – are much more difficult. Their mechanics relate to group combos, but they are preformed by a single character. However, many characters can participate body combat… attacks/blocks will be preformed by different body parts and body combat does not merge smoothly with close combat. First of all this combat style is preferred by animals like wolves, which can simultaneously bite and scratch their target and try to throw it to the ground.

Advertisements
3 x Combo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s