Context & stories

Всё ещё крайне медленно. Но последний рабочий день перед 2-месячным отпуском!

Проработал концепцию ManuallyRenderedWorld для Загадки (возможно, таки нужно будет её сделать – в надежде на быстрый результат) и Оазиса (побаловаться). Оказалось, что какие бы не были масштабные изменения – можно рендерить World вручную, т.е. World может быть не только трёхмерным, но и текстовым или двухмерным – и, более того, позволять переключаться между этими режимами “на лету”.

Неплохо упорядочил Истории. Скорее всего, оставлю только один основной тип взаимоотношений в команде. Скоординированная защита хоть и выглядит заманчиво, но делать ради того, чтобы увидеть её раза два-три за игру целую новую механику и сотню катсцен – пока не хочу. Остаётся Devotion (посвящение), а дальше посмотрим.

Также, весьма неожиданно, оказались полезными наработки по контексту. Ведь это самый лучший способ обеспечить выборку событий из сюжета (особенно актуально для Историй). В ближайшем времени интегрирую в основной код.

Ну и в конце концов пора прекращать “отдыхать” и немедленно браться за ударную работу. Её скопилось уже больше, чем нужно, а это только минус.

Пре-альфа и как можно быстрее!

Still working very slowly. Thankfully it’s the final day before a 2-month vacation!

I’ve came up with Manually Rendered World concept to allow for Mystery (maybe I will do it hoping for a quick result) and Oazis (just to have some fun). It appeared that whatever the render procedure is it can be called manually and therefore the World may be not only 3D, but also text or 2D. Moreover such approach allows switching different types of worlds at runtime.

I’ve put some order and classification into Stories. I’m thinking of leaving only one relation kind – Devotion. Coordinated defense while looks cool, but it will actually happen just a few times in-game, so I don’t want to make a whole new mechanics and over a hundred of cut-scenes just to host it.

Also unexpectedly my results on Context appeared useful. As it’s the best way to provide for selecting stories and phrases from the scenario. I’ll integrate it into the repository soon.

Finally I have to stop “resting” and get to devoted work. There’s a lot to do.

I must launch pre-alpha as soon as possible.

Advertisements
Context & stories

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s